Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας (Δ εξ.)
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν ασθένειες που παράγουν δυσαρθρία
- Να ταξινομούν τα είδη των δυσαρθριών
- Να κατανοούν και συζητούν το νευρολογικό υπόβαθρο των κινητικών διαταραχών ομιλίας
- Να αναλύουν τη συμπτωματολογία της ομιλίας σε κάθε είδος δυσαρθρίας
- Να συνθέτουν στόχους λογοθεραπείας μέσα από το ιστορικό και την αξιολόγηση σε περιστατικά με δυσαρθρία
- Να αξιολογούν τα είδη της δυσαρθρίας μέσα από συγκεκριμένες δοκιμασίες
- Να περιγράφουν ασθένειες που παράγουν δυσαρθρία
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Λήψη αποφάσεων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις κινητικές διαταραχές ομιλίας (δυσαρθρία). Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα κατανοούν, συζητούν, και αναλύουν το νευρολογικό υπόβαθρο των κινητικών διαταραχών ομιλίας, θα περιγράφουν μεθόδους αξιολόγησης των κινητικών διαταραχών ομιλίας, θα ταξινομούν τις δυσαρθρίες, θα μπορούν να ολοκληρώνουν συνέντευξη και συλλέγουν πληροφορίες από τον ασθενή και τέλος θα σχεδιάζουν παρέμβαση για άτομα με κινητικές διαταραχές ομιλίας. Επίσης, οι φοιτητές θα είναι ικανοί να αναλύουν/διαφοροδιαγνώνουν τη δυσαρθρία και να χρησιμοποιούν συγκεκριμένες δοκιμασίες αξιολόγησης (τεστ). Τέλος, θα μπορούν να εξηγούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της δυσαρθρίας και τον ρόλο της διεπιστημoνικής ομάδας στην παρέμβαση.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Ορισμοί, κατανόηση και κατηγοριοποίηση των κινητικών διαταραχών της ομιλίας
- Νευρολογικό υπόβαθρο της κινητικής ομιλίας και παθολογία
- Αξιολόγηση των κινητικών διαταραχών της ομιλίας
- Χαλαρή (υποτονική) δυσαρθρία
- Σπαστική δυσαρθρία
- Αταξική δυσαρθρία
- Υποκινητική δυσαρθρία
- Υπερκινητική δυσαρθρία
- Διαφορική διάγνωση και θεραπεία
- Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της δυσαρθρίας
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών διαμέσω συγκεκριμένων μεθόδων στο εργαστήριο 13
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη46
Εργασία ή κλινική αναφορά 40
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Πρόοδος στο μέσον του εξαμήνου (30% του συνολικού βαθμού) και τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (40% του συνολικού βαθμού). Οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής). Ομαδική/ατομική εργασία ή ατομική κλινική αναφορά (30% του συνολικού βαθμού)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Βιβλίο [16439]: Θεραπευτική Παρέμβαση Νευρογενών Κινητικών Διαταραχών Ομιλίας σε Παιδιά και Ενήλικες, Yorkston Kathryn M., Beukelman David R.,Strand Edythe A.,Bell Kathleen R.
- Duffy, J. (2011). Νευρογενείς κινητικές διαταραχές ομιλίας, υποστρώματα, διαφορική διάγνωση και αντιμετώπιση. Λευκωσία: Broken Hill. Κωδικός στον Εύδοξο [13256954]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Brain and Language
- American Journal of Speech and Hearing Research
- Neurological Sciences Journal
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα.
- Murdoch, B. (2008). Προβλήματα λόγου και ομιλίας (Επιμέλεια μετάφρασης Μ. Καμπανάρου) Αθήνα: Εκδόσεις ΕΛΛΗΝ.
- Βιβλίο [16439]: Θεραπευτική Παρέμβαση Νευρογενών Κινητικών Διαταραχών Ομιλίας σε Παιδιά και Ενήλικες, Yorkston Kathryn M., Beukelman David R.,Strand Edythe A.,Bell Kathleen R.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS